Talents
Ricky Hollywood
Love Shy
Single
Additionnal Prod, Mixing Engineer
2020
Ricky Hollywood
Le vent
Single
Additionnal Prod, Mixing Engineer
2020
Superjava
Soul Dance
EP
Mixing Engineer
2020
Wet sunset
A Deep Blue Swimming Pool
EP
Mixing Engineer
2020
Ojard
Musique Ambiante Française Vol. 2 (compil tiger sushi)
Single
Producer, Recording and Mixing Engineer
2019
Johan Papaconstantino
J’aimerai
Single
Mixing Engineer
2019
Ferno
Aller simple
EP
Producer, Recording and Mixing Engineer
2019
Moto
La soirée disco
Single
Mixing Engineer
2019
Moto
les gens
Single
Mixing Engineer
2019
Lothar
1999
EP
Mixing Engineer
2019
Paloma Colombe
Planet Malek
Film
Mixing Engineer
2019
Ecoute La
Podcast (2019-2020)
Podcast
Producer, Mixing Engineer
2019
Grand Blanc
Image au Mur
Album
Guitar (Additionnal Musician)
2018
Adrien Soleiman
Poisson Volant (compilation "Le pop 9 : Au Début")
Single
Producer, Recording Engineer, Guitar
2018
Arman Melies
Echappées Belles, vol 1
EP
Mixing Engineer
2018
Camille Delvecchio
Bahia
Single
Producer, Recording Engineer
2018
Godzilla Overkill
Padre Pio
EP
Producer, Recording and Mixing Engineer
2018
Lothar
Lothar Ep
EP
Mixing Engineer
2018
Ojard
Euphonie
Album
Producer, Recording and Mixing Engineer, Guitar
2017
Adrien Soleiman
Rue des Etoiles
EP
Producer, Recording and Mixing Engineer, Guitar
2016
Adrien Soleiman
Brille
Album
Producer, Recording Engineer, Guitar
2016
Vincent Londez & le Vague à l'âme Orchestra
Elegance
EP
Guitar
2015
Faby Medina
Following Love
Album
Recording Engineer
2015
Kyrie Kristmanson
Modern ruin
Album
Recording Engineer
2015
Erevan Tusk
Growing
EP
Composer, Producer
2014
The Dove & The Wolf
The Words You Said
Single
Mixing Engineer
2014
Beau Women
debut Ep
EP
Recording and Mixing Engineer
2014

FR

Double prix du conservatoire de guitare classique et jazz, fan de Coltrane et Miles Davis depuis son plus jeune âge, Pierre Antoine-Piezanowski a suivi l’enseignement du guitariste Pierre Cullaz puis de l’école Didier Lockwood tout en traînant dans la scène jazz du début des années 2000. Sa passion va aussi l’entraîner aux États-Unis où il pratique avec des pointures comme Wayne Krantz ou Ben Monder. En autodidacte, mais armé de ce très solide bagage de musicien, il va ensuite s’équiper pour apprendre sur le tas les métiers du son. « Après des années d’improvisations dans l’univers du jazz, j’ai commencé par être obsédé par l’idée de fixer le son et d’apprendre à le modeler. »

Parmi les projets sur lesquels Pierre se fait la main, il y a son propre groupe pop-folk Erevan Tusk qui connaît un joli succès au tout début des années 2010. Après leur séparation, c’est l’enregistrement du premier EP d’Adrien Soleiman qui va lui faire réaliser que sa vocation est de « permettre à des disques de prendre vie. Je suis passionné par la dimension plastique du son, j’aime l’idée de le rendre le plus beau et parfait possible ». Mais c’est aussi la dimension humaine de ce métier qu’il apprécie : « J’ai toujours eu un côté psy avec mes potes. Je sais être à l’écoute. Mon plus grand plaisir est d’arriver à mettre les musiciens en confiance pour qu’ils donnent le meilleur d’eux-mêmes. J’aime que mon studio soit confortable, cosy et élégant. Un bon enregistrement, c’est aussi une question d’atmosphère. J’assume le côté non académique et épicurien de mon travail du son. » Et puis sa très longue expérience de musicien l’aide aussi à faire des merveilles. « J’ai l’oreille absolue, je sais parler avec les musiciens et les chanteurs. » Ce qui l’aide aussi pour jouer le rôle d’arrangeur, de directeur artistique et de producteur additionnel, capable de corriger les imperfections d’un enregistrement avant le mix final qu’il réalise comme il l’a fait récemment pour Johan Papaconstantino, Ojard ou Ricky Hollywood.

ENG

Winner of two conservatoire prizes for classical and jazz guitar, and a fan of Coltrane and Miles Davis from a very early age, Pierre Antoine-Piezanowski studied under guitarist Pierre Cullaz and then at the Didier Lockwood School, while frequenting the jazz scene of the early 2000s. His passion also took him to the United States where he practiced with great names such as Wayne Krantz and Ben Monder. Self-taught, but backed by that impressive musical background, he then began to learn about sound trades on the job. “After years of improvisation in the jazz world, I became fascinated by the idea of capturing sound and learning to shape it.”

Among the projects that helped Pierre to make progress, there was his own pop-folk group, Erevan Tusk, which was highly successful at the very start of the 2010s. After the band split, he worked on the recording of Adrien Soleiman’s first EP and realized he had a calling: “letting records come to life. I love the plastic dimension of sound. I like the idea of making it as beautiful and perfect as possible.” But he also enjoyed the human aspect of the job: “I’ve always had a psychological relationship with my friends. I’m a listener. What gives me the greatest pleasure is to build up trust with musicians so they can give the best of themselves. I like my studio to be comfortable, cozy and elegant. Good recording also depends on the atmosphere. I’m happy with the non-academic, epicurean side of my sound work.” And then his long, long experience as a musician also helps him to work wonders. “I have absolute pitch and I know how to talk to musicians and singers.” Which also lets him act as an arranger, artistic director and supplementary producer, able to correct the imperfections of a recording before the final mix he produces, as he recently did for Johan Papaconstantino, Ojard and Ricky Hollywood.

pierreantoine [at] grand-musique-mgmt.com